Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=110465
MOB:2014/1
Szerzők:Borbély-Ipkovich Emőke; Janacsek Karolina; Németh Dezső; Gonda Xénia
Tárgyszavak:DEPRESSZIÓ; TANULÁS
Folyóirat:Neuropsychopharmacologia Hungarica - 2014. 16. évf. 1. sz.
[https://mppt.hu/folyoirat/#]


  The effect of negative mood and major depressive episode on working memory and implicit learning = A negatív hangulat és a major depresszív epizód hatása a munkamemóriára és az implicit tanulásra  / Emőke Borbély-Ipkovich [et al.]
  Bibliogr.: p. 37-42. - Abstr. hun., eng.
  In: Neuropsychopharmacologia Hungarica. - ISSN 1419-8711. - 2014. 16. évf. 1. sz., p. 29-42. : ill.


A major depresszív epizód az egyik leggyakoribb pszichiátriai diagnózis, ami hosszútávú mentális és élettani következményekkel jár. A kognitív funkciók állapotának feltérképezése különösen fontos affektív zavarok esetében, mivel nem csak a betegek viselkedését, de a pszichoterápia sikerességét is befolyásolhatja. Emellett a hangulat és az affektív zavarok kognitív funkciókra gyakorolt hatásának vizsgálata segíthet megérteni az agyi plaszticitás és a neurokognitív hálózatok közötti összefüggést is. Míg az explicit, tudatos memória és a hangulat összefüggéseit elég jól ismerjük, a hangulat munkamemóriára és implicit szekvenciatanulásra gyakorolt szerepe kevesebb figyelmet kapott. A jelen áttekintő tanulmány célja az eddigi eredmények ismertetése ez utóbbi, kevésbé feltárt területek esetében. Összefoglalva, a kutatások arra utalnak, hogy a munkamemória teljesítmény csökken major depresszív epizódban, illetve bizonyos hangulati változások esetében; ezzel szemben az affektív zavarok és hangulat implicit szekvenciatanulásra gyakorolt hatásával kapcsolatos eredmények ellentmondásosabbnak bizonyultak, mely további kutatások szükségességére hívja fel a figyelmet.