Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=135185
MOB:2018/4
Szerzők:Balázs Katalin; Bakó Panna; Gerhát Réka
Tárgyszavak:PSZICHOLÓGIA; REKLÁM; TUDAT
Folyóirat:Magyar Pszichológiai Szemle - 2018. 73. évf. 3. sz.
[https://akjournals.com/view/journals/0016/0016-overview.xml]


  A Meggyőzési tudatosság: a pszichológia mostohagyermeke / Balázs Katalin, Bakó Panna, Gerhát Réka
  Bibliogr.: p. 406-410. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.1556/0016.2018.73.3.2
  In: Magyar Pszichológiai Szemle. - ISSN 0025-0279, eISSN 1588-2799. - 2018. 73. évf. 3. sz., p. 391-410. : ill.


Jelen tanulmány célja a közgazdaságtan és a fogyasztói magatartás vizsgálatában népszerű konstruktum, a meggyőzési tudatosság bemutatása a pszichológiai alkalmazás ösztönzése érdekében. A komplex konstruktum definiálása mellett vázoljuk a pszichológiai meggyőzési modelleket kiegészítő meggyőzési tudatosság modellt (Friestad és Wright, 1994). A tanulmányban a meggyőzési tudatosság fejlődésére, a különböző személyiségjellemzőkkel való kapcsolatára, a fejleszthetőségére és a mérési lehetőségeire is kitérünk. A meggyőzési tudatosság figyelembevétele a pszichológiai vizsgálatok során számos lehetőséget tartogat, hasznosságát empirikus kutatások összefoglalásával is demonstráljuk. Kulcsszavak: meggyőzés, meggyőzési tudatosság, fogyasztói tudatosság, fejlesztés