Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=125325
MOB:2017/2-3
Szerzők:Tiszáné Kósa Eszter Imola; Szabó S. András; Szabó Gergely Levente; Izsák Margit; Bozi János
Tárgyszavak:OKTATÁS; ÉLELMISZERVIZSGÁLAT; LABORATÓRIUMI VIZSGÁLATOK
Folyóirat:Élelmiszervizsgálati Közlemények - 2017. 63. évf. 1. sz.
[https://eviko.hu/hu-hu]


  Természettudományos oktatás az iskolában élelmiszer-vizsgálati kísérletek segítségével / Tiszáné Kósa Eszter Imola [et al.]
  Bibliogr.: p. 1458. - Abstr. hun.
  In: Élelmiszervizsgálati Közlemények. - ISSN 0422-9576, eISSN 2676-8704. - 2017. 63. évf. 1. sz., p. 1453-1458. : ill.


A természettudományos ismeretek oktatásában a kísérleteknek meghatározó a jelentősége. A diákok pedig - úgy tapasztaltuk - nagyon szívesen veszik, ha a kísérletek tárgya egy számukra is jól ismert anyag, jelen esetben valamilyen élelmiszer. Ismét tíz egyszerű, fizikai, kémiai és biológiai jellegű kísérletet írunk le a következő témakörökben: színkialakulás és pH-érték, ízfelismerés elfedése, tojásfehérje reakciója sóval és citromlével, szőlőcukor és porcukor azonosítása, pezsgőpor készítés, tej zsírtartalmának mérése, xantoprotein reakció, sajtolvasztás mikrohullámú sütőben, főzés kukta fazékban, karotinoidok kimutatása. A vizsgálatok illetve a kísérletek során felhasznált élelmiszerek: céklalé, citromsav, málnaszörp, szódabikarbóna, vörösbor, tojásfehérje, konyhasó, citromlé, szőlőcukor, porcukor, borkősav, tej, sajt, sárgarépa.