Autizmussal kapcsolatos ismeretek és attitűdök felsőoktatásban tanuló hallgatók körében / Sulyok Noémi [et al.]
Bibliogr.: p. 12. - Abstr. hun., eng.
In: Védőnő. - ISSN 1586-1538. - 2013. 23. évf. 5. sz., p. 8-12. : ill.
Az utóbbi évtizedekben folyamatosan emelkedik az autizmussal diagnosztizált esetek száma, napjainkban gyakorisága megközelíti az 1%-ot. Ezért kiemelten fontos, hogy a segítő szakmában dolgozók kellő ismerettel rendelkezzenek az autizmusról, valamint munkájukat megfelelő szakmai tudással és empátiával végezzék. Kutatásunk során védőnő- és gyógypedagógus hallgatók autizmussal kapcsolatos ismereteinek és attitűdjeinek vizsgálatát tűztük ki célul. Kérdőíves felmérésünket 2011 tavaszán harmad- és negyedéves, a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán tanuló védőnő, illetve az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán tanuló gyógypedagógus hallgatók körében végeztük. Összesen 64 védőnő és 50 gyógypedagógus hallgató válaszolt a kérdőívünkre. Az SPSS 15.0 for Windows program segítségével dolgoztuk fel az adatokat. Eredményeink alapján elmondható, hogy a védőnő hallgatók elégedettebbek voltak a tanulmányaik során kapott ismeretszerzéssel, ugyanakkor a gyógypedagógus hallgatók pontosabb válaszokat adtak az autizmus ismereteire vonatkozó kérdésekre. Attitűdjük szempontjából a legtöbb változó esetében nem tapasztaltunk statisztikailag bizonyítható eltérést a két hallgatócsoport válaszai között. Elengedhetetlen tartjuk mindkét segítő szakma alaposabb ismeretszerzését a témában, a szakmai minőségi munkavégzés érdekében.