Az élelmiszeripar kiemelt célcsoportja: a gyermek / Lelovics Zsuzsanna, Töttösi Adrienn
Bibliogr.: p. 26. - Abstr. hun.
In: Studium & Practicum. - ISSN 1788-6996. - 2009. 3. évf. 7. sz., p. 24-26.
Egyetlen olyan iparág sincs, amely ne érdeklődne a gyermekek és fiatalok iránt, hiszen ők a jövő ügyfelei, Brigitte Melzer-Lena megállapítása az élelmiszeriparra is igaz. Az élelmiszergyártásban és -forgalmazásban napjainkra a legtöbb termékcsoportban az elsősorban - és kifejezetten - gyermekeknek készült termékek fontos helyet foglalnak el. A kicsik választása és fogyasztása egyes árucsoportokban nagymértékben hat a családok fogyasztására. A Magyar Élelmiszerkönyvben nem található kifejezetten a gyermekeknek szánt élelmiszerekről szóló fejezet, mint ahogy az élelmiszertörvényben sem. Talán elég egyetlen példa arra, hogy mégis mi alapján beszélhetünk gyermekekre pozícionált élelmiszerekről, amelyet elsősorban a kereskedelem, mint árucsoport definiált. Például a gabonapelyheket a teljes lakosság 24%-a fogyasztja, a gyermekes családok esetében a fogyasztás aránya 37%, joghurtok esetén 66%, a tizennyolc év alatti gyermekes családokban 72%.