Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=80088
MOB:2009/2
Szerzők:Baráth Zoltán; Dobó Nagy Csaba
Tárgyszavak:OKTATÁS; FOGORVOSI KÉPZÉS; RADIOLÓGIA
Folyóirat:Fogorvosi Szemle - 2009. 102. évf. 1. sz.
[https://ojs3.mtak.hu/index.php/fogorv-szemle/issue/archive]


  Fogorvostanhallgatók képzése fogászati radiológia tantárgyból - IADMFR Oktatás sztenderdekért felelős bizottsága  / ford.: Baráth Zoltán, Dobó Nagy Csaba
  Bibliogr.: p. 28. - Abstr. hun., eng.
  In: Fogorvosi Szemle. - ISSN 0015-5314, eISSN 2498-8170. - 2009. 102. évf. 1. sz., p. 21-28. : ill.


Ez a Dentomaxillofaciális Radiológia Nemzetközi Szövetségének hivatalos kiadványa, mely biztosítja a fogorvostan-hallgatók fogászati- és maxillofaciális radiológia oktatásának irányelveit. A sztenderdek a program fejlesztésének célját szolgálják. Hosszú egyeztetések után született meg ez az anyag. Meglehetősen nehéz a világ összes országára kiterjedő egységes rendszert kialakítani. A konkrét tananyag tartalmára csak ajánlásokat fogalmaz meg ez a dokumentum. Ahol fogorvosképzés folyik, ott valamennyi óraszámban, valamilyen tananyag keretében létezik fogászati és maxillofaciális radiológiai képzés is. Az alább ismertetett anyagnak az elfogadása azért nagy jelentőségű, mert egységes elvek szerinti képzés kialakítását teszi lehetővé. Ez egyezik az Európai Unió egyetemi képzőhelyek közötti átjárhatóság törekvésével. Ha hazánkban nézünk körül, akkor megállapíthatjuk, hogy az egyetemeink között sem egységes a hallgatói fogászati és maxillofaciális radiológia tantárgy képzése. Az alábbi dokumentumban javasolt minimális óraszámot még a legnagyobb óraszámban oktató hazai képzőhelyen is csak éppen, hogy eléri. Ahogy az a dokumentumból is kiderül, a sugárvédelmi ismeretek meghatározó részét kell, hogy kitegyék a tananyagnak. Ezirányú egyik megoldás lehet a Semmelweis Egyetem gyakorlata, miszerint a hallgatók "Bővített fokozatú sugárvédelmi ismeretek" hatósági vizsgát teljesítenek, emelve a megszerzett diploma értékét. Ennek a dokumentumnak a közreadásával a célunk az volt, hogy hazánkban a tantárgyat oktató kollégáknak a currikulum-fejlesztés érdekében tett erőfeszítéseit segítsük, azáltal, hogy az egész fogorvosi szakmának bemutatjuk a nemzetközi konszenzuson alapuló egységes elvárásokat.