Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység gyakorlati tapasztalatai csoportos és közösségi szinten / Herczeg Viktória
Bibliogr.: p. 63. - Abstr. hun., eng. - DOI: httpa://doi.org/10.48007/esely.2024.1.3
In: Esély. - ISSN 0865-0810. - 2024. 35. évf. 1. sz., p. 49-63. : ill.
A jelen tanulmány a hazánkban 2018-tól kötelező tevékenyégként működő óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység csoportos és közösségi beavatkozási szinteken végzett munkájának bemutatására vállalkozik. A kevert módszertanon alapuló 2023-as kutatás többek között 26 kérdésből álló kérdőív segítségével tárta fel a szakemberek gyakorlati tapasztalatait. A 174 járást érintő vizsgálat egyéni beavatkozási szintre vonatkozó részletes bemutatása már megtörtént az Esély folyóiratban, jelen tanulmány az intézménytípusokra, a segítők közösségi szinten való megjelenésére, a csoportfoglalkozásokra és azok vezetésére fókuszál. A kettős csoportvezetésbe bevont másik óvodai és iskolai szociális segítő és más szakemberek kooperációba való becsatlakozása komplexebb rálátást tesz lehetővé, megteremtve az interprofesszionális együttműködés lehetőségét. Kulcsszavak: csoportfoglalkozások, közösségi rendezvények, intézménytípusok, kettős csoportvezetés, más szakemberek