A Boldogságóra Programmal kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok bemutatása / Bagdi Bella, Nótin Ágnes, Török Regina
Bibliogr.: p. 38. - Abstr. hun., eng.
In: Népegészségügy. - ISSN 0369-3805. - 2023. 100. évf. 1. sz., p. 28-38. : ill.
A Jobb Veled a Világ Alapítvány gondozásában indult el a boldogságórák fejlesztése az óvodás és iskolás korosztály számára. Tanulmányunkban röviden bemutatjuk e komplex egészségfejlesztő program elméleti hátterét, módszertanát és a megvalósítás során összegyűlt tapasztalatokat. Legfőbb célunk a gyerekek jóllétének rendszerszintű támogatása, amely során a pozitív életszemléletet, a boldogságra való képességet fejlesztjük. A jelen tanulmány fókuszában a megvalósító pedagógusok által összegyűjtött tapasztalatok állnak. A boldogságórák a gyerekekre, a pedagógusokra és a közösségekre egyaránt pozitív hatást gyakorolnak, ami kiterjed az intézményi légkörre. A foglalkozások hatására fejlődnek az érzelmi és a társas kompetenciák, javul a stresszel való megküzdés képessége, és a pszichológiai jóllét. Kulcsszavak: Boldogságóra Program, pozitív pszichológia, iskolai jóllét, tapasztalatok