Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=157591
MOB:2021/1
Szerzők:Berényi Eszter
Tárgyszavak:PANDEMIA; ISKOLÁK; CSALÁD
Folyóirat:Esély - 2021. 32. évf. 1. sz.
[https://www.esely.org/]


  Különleges oktatási időszakok: felvételizők és szüleik tapasztalatai a digitális tanrendről / Berényi Eszter
  Bibliogr.: p. 130-131. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.48007/esely.2021.1.7
  In: Esély. - ISSN 0865-0810. - 2021. 32. évf. 1. sz., p. 112-131. : ill.


A tanulmány azt mutatja be, hogy hogyan érintette a digitális tanrend a hat-, illetve nyolcosztályos gimnáziumba felvételizőket. A Covid-19 alatti iskolabezárásokkal kapcsolatos releváns szakirodalmak és a kisgimnáziumi iskolaforma bemutatása után egy vegyes módszertannal készült kutatás eredményeinek segítségével kerül sor a két egymást követő időszak: a felvételizési felkészülés, majd az azt váratlanul követő iskolabezárás alatti időszak tapasztalatainak elemzésére. A két időszakban közös, hogy az iskola intézménye kevés szerepet vállal a tanulásban az érintettek számára, ezért a tanulók családjaira jóval több teher hárul, mint az egyéb időszakokban. A tanulmány bemutatja az érintett családok tanulástámogatási gyakorlatainak közös és eltérő elemeit a két időszakra vonatkozóan, és az ezekkel kapcsolatban felmerült főbb problémákat.  Kulcsszavak: középiskolai felvételi, Covid-19, iskolabezárás, család