Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=153768
MOB:2021/4
Szerzők:Bíró Helga
Tárgyszavak:GYÓGYSZEREK; MARKETING; JOGSZABÁLYOK
Folyóirat:Orvostovábbképző Szemle - 2021. 28. évf. 10. sz.
[https://www.otszonline.hu/kiadvany.php?paperId=21]


  Hatósági iránymutatás a gyógyszerpromóciós szabályok értelmezéséről / Bíró Helga
  Abstr. hun.
  In: Orvostovábbképző Szemle. - ISSN 1218-2583. - 2021. 28. évf. 10. sz., p. 70-72. : ill.


2021. június 29. napjától hatályos az ún. Gyógyszer-gazdaságossági Törvény (Gyftv.) módosítása, ami jelentős változásokat hozott mind a gyógyszerpromóció, mind a gyógyszercégek és egészségügyi szakemberek közötti szerződéses kapcsolatok területén. A törvénymódosítás számos ponton nehezen volt értelmezhető, így a gyakorlati alkalmazása nehézségekbe ütközött; ennek bizonyos aspektusairól előző cikkemben írtam.  Látva a jogszabály hiányosságait és az ebből eredő iparági bizonytalan­ságot, az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) 2021. szeptember 20-án iránymutatást tett közzé, ami segítséget nyújt az értelmezésben (Iránymutatás).2