Mennyire bíznak és bízhatnak a laikusok az online fül-orr-gégészeti tartalmakban? / Horváth Tamás
Bibliogr.: p. 34. - Abstr. hun.
In: Fül-Orr-Gégegyógyászat. - ISSN 0016-237X. - 2019. 65. évf. 1. sz., p. 34.
Nemrég az Inspira piackutató cég végzett egy közvéleménykutatást, aminek a célja az volt, hogy felmérjék az emberek bizalmát az egészségügyi tartalomfogyasztás terén. Az egészségügy egyik legnagyobb problémája manapság, hogy bizalmi válság van. Ez a nem túl erős bizalom az Inspira eredményei alapján tükröződik az egészségügyi tartalmak vonatkozásában is: felmérésük szerint az átlagos bizalmi index az egészségügyi tartalomfogyasztásban 5 a 10-es skálán. Szerencsére az orvosok iránti bizalom a legnagyobb, de az is csak 6,2, míg a legalacsonyabb a közösségi média úgy általában, a maga 4,3 pontjával. Tehát legkevésbé a facebookon keringő híreknek hisznek a laikusok, és ezt jól is teszik. Ugyanakkor szembeötlő a két vég közötti rendkívül kis eltérés, nem egészen 2 pont a 10-ből. Ráadásul, ha már szóba került a közösségi média: a közösségi oldalakon a bizalom 10-es skáláján csak eggyel van jobb pozícióban az orvosok által írt vélemény egy betegség, panasz, egészségügyi kérdés kapcsán, mint például egy fitneszedző vagy egy gasztroblogger véleménye, és csak kettővel, ha ugyanezt a véleményt egy színész vagy énekes teszi közzé. Már-már hihetetlen, hogy egészségügyi kérdésben alig hisznek jobban az adott tudományág legmagasabb szintjén kvalifikált szakemberének, mint egy rocksztárnak, de mégis ez a helyzet.