Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=139507
MOB:2018/4
Szerzők:Takács Rita
Tárgyszavak:EGYETEMEK; HALLGATÓK; TANÁCSADÁS
Folyóirat:Pszichoterápia - 2018. 27. évf. 4. sz.
[https://www.mentalport.hu/a-folyoirat/korabbi-szamok/]


  A tanácsadás sorsfordító szerepe informatikus hallgatók körében / Takács Rita
  Abstr. hun., eng.
  In: Pszichoterápia. - ISSN 1216-6170. - 2018. 27. évf. 4. sz., p. 333-338.


A felsőoktatásba bekerülő fiatal többféle kihívással néz szembe. Nemcsak önmaga félelmeivel, de a saját maga vagy akár a szülei által felállított elvárásokkal is küzd: szerencsét próbál és olyan pályát választ, amely sokat ígér. A programtervező hallgatók mintegy fele azonban diploma megszerzése nélkül hagyja el az intézményt. Mi állhat e korai kilépés hátterében? Milyen tényezők befolyásolják azt a hallgatót, aki marad? Az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Informatikai Karán tapasztalt lemorzsolódás csökkentésére a kar által létrehozott pszichológusi team széleskörű szolgáltatási bázist épített, többek között csoportos tanácsadást szervezett. Az alapozó egyetemi és tanulásmódszertani kurzus széleskörűen foglalkozik a speciális csoport generációs nehézségeivel: hogyan hat a halogatás, az informatikai eszközökhöz való szoros kötődés a hosszú távú célok mellett való elköteleződésre vagy a hallgatói identitás formálódására. A 2016 őszétől tantervi óraként megvalósuló programon minden elsős hallgató részt vett. A tanulmány bemutatja a lemorzsolódás megelőzése céljából megvalósuló program elemeit és fejlődését. Kulcsszavak: egyetemi lemorzsolódás, halogatás, csoportos tanácsadás