A Baranya megyei általános iskolákban dolgozó pedagógusok elsősegély-nyújtási ismeretei és készségei / Jäkl Ildikó, Bártfai Bálint, Deutsch Krisztina
Bibliogr.: p. 223. - Abstr. hun., eng.
In: Egészség-akadémia. - ISSN 2061-2850, eISSN 2063-8140. - 2017. 8. évf. 4. sz., p. 211-223. : ill.
Bevezetés: Magas az iskoláskorú gyermekek baleseteinek gyakorisága, miközben a pedagógusok elsősegély-nyújtási ismereteit feltáró kutatások hiányoznak. Célkitűzés: Megismerni a pedagógusok elsősegély-nyújtási ismereteit, készségeit, attitűdjeit. Módszer: Célcsoportunkat a Baranya megyei általános iskolák pedagógusai alkották. A kérdőívvel végzett adatfelvételben 156, az oktatási kísérletben 132 fő vett részt. Statisztikai módszerek: leíró statisztika, egy/két mintás T-próba, ANOVA. Használt szoftver: SPSS 20.0. p<0,05. Eredmények: A pedagógusok átlagosan 78,33%-os eredményt produkáltak az ismeretek és 38,15%-os teljesítményt a gyakorlati készségek felmérésében. Az oktatási kísérletben résztvevők minden témakörben szignifikánsan jobb eredményt értek el az oktatást követően, mint azt megelőzően (p<0,001). Megbeszélés: A pedagógusok elsősegélynyújtással kapcsolatos tudásszintje nincs összhangban a gyakorlati készségeikkel. Az oktatási kísérlet jelentős pozitív hatást gyakorolt a pedagógusok ismereteire/készségeire, ez igazolja motiváltságukat, továbbá azt, hogy képesek elsajátítani a szakszerű ellátást. Kulcsszavak: elsősegélynyújtás, pedagógusok, oktatás, ismeret, készség