A korai diagnózis és intervenció jelentősége olvasási nehézséggel diagnosztizált gyermekeknél : esetismertetések / Törő Krisztina, Balázs Judit
Bibliogr.: p. 102. - Abstr. hun., eng.
In: Neuropsychopharmacologia Hungarica. - ISSN 1419-8711. - 2015. 17. évf. 2. sz., p. 99-103.
Az olvasási zavar (RD) a Mentális Zavarok Diagnosztikai és Statisztikai Kézikönyve 5. kiadásában az "Idegrendszer fejlődési zavarai" fejezeten belül a Specifikus tanulási zavarok közé tartozik. A vizsgálatok leírják, hogy a prognózis szempontjából kiemelt jelentőségű, hogy korán (az iskola megkezdése előtt) vagy későn ismerik fel az RD-t. Jelen cikkünkben két RD diagnózisú gyermek és családjuk esetét mutatjuk be. Eseteink érzékletesen szemléltetik, hogy az RD felismerésének ideje hogyan befolyásolja a gyermek és családjának életminőségét: a korai felismerés javíthatja, míg a késői felismerés negatívan hat az életminőségre. Mindezek miatt fontos, hogy a szakemberek időben felismerjék és megfelelő kezelést és támogatást nyújtsanak az RD diagnózisú gyermek és családjaik számára.