Különleges oktatási időszakok: felvételizők és szüleik tapasztalatai a digitális tanrendről / Berényi Eszter
Bibliogr.: p. 130-131. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.48007/esely.2021.1.7
In: Esély. - ISSN 0865-0810. - 2021. 32. évf. 1. sz., p. 112-131. : ill.
A tanulmány azt mutatja be, hogy hogyan érintette a digitális tanrend a hat-, illetve nyolcosztályos gimnáziumba felvételizőket. A Covid-19 alatti iskolabezárásokkal kapcsolatos releváns szakirodalmak és a kisgimnáziumi iskolaforma bemutatása után egy vegyes módszertannal készült kutatás eredményeinek segítségével kerül sor a két egymást követő időszak: a felvételizési felkészülés, majd az azt váratlanul követő iskolabezárás alatti időszak tapasztalatainak elemzésére. A két időszakban közös, hogy az iskola intézménye kevés szerepet vállal a tanulásban az érintettek számára, ezért a tanulók családjaira jóval több teher hárul, mint az egyéb időszakokban. A tanulmány bemutatja az érintett családok tanulástámogatási gyakorlatainak közös és eltérő elemeit a két időszakra vonatkozóan, és az ezekkel kapcsolatban felmerült főbb problémákat. Kulcsszavak: középiskolai felvételi, Covid-19, iskolabezárás, család