Videojáték-függőség a BNO-11-ben : kérdések és következmények / Meredith E. Gansner, Gansner, Meredith E.
Bibliogr.: p. 36. - Abstr. hun.
In: Psychiatric & Neurology Times. - ISSN 2559-9437. - 2020. 9. évf. 2. sz., p. 1., 4-5., 36. : ill.
"Fortnite-függő!" - számtalanszor hallottam gyermek- és ifjúságpszichiátriai praxisomban fő panaszként az elmúlt két évben. Ám már a Fortnite elterjedése előtt is jártak nálam olyan fiatal páciensek, akiknek sokkal többet jelentett a játék, mint gondtalan időtöltés. A következő sablonra lehetett ráismerni: a gyermek elkezd játszani a videojátékkal, nem hagyja abba, a szülők korlátozzák a hozzáférést, a gyermek dühbe gurul, aminek időnként ijesztő következményei vannak. Bár ez a sablon sokszor kiszámítható volt, nehéz volt elnevezni. A videojáték-használati zavar (gaming disorder) diagnózis, úgy tűnik, illik rá, az azonban továbbra is erősen vitatott, hogy létezik-e mint önálló mentális betegség: ez a kérdés megosztja a kutatókat és a klinikusokat. 2019 májusában az Egészségügyi Világszervezet (WHO) végre hivatalos állásfoglalást adott ki: a videojáték-használati zavar bekerül a mentális betegségek közé a BNO-11-ben.