Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=144691
MOB:2020/1
Szerzők:Mihályi Martina; Veresné Bálint Márta
Tárgyszavak:DIETETIKA; KOMMUNIKÁCIÓ; INTERNET
Folyóirat:Új Diéta - 2020. 29. évf. 1. sz.
[https://mdosz.hu/uj-dieta/ ]


  Dietetikusok szerepe a közösségi média különböző felületein / Mihályi Martina, Veresné Bálint Márta
  Bibliogr.: p. 23. - Abstr. hun., eng.
  In: Új Diéta. - ISSN 1587-169X. - 2020. 29. évf. 1. sz., p. 20-23. : ill.


Napjainkra nagyon megváltozott a kommunikáció és az információszerzés módja, s egyre nagyobb teret kap a közösségi médiában megjelenő tartalom. Ezzel a dietetikusoknak is lépést kell tartaniuk annak érdekében, hogy a társadalom minden rétegét meg tudják szólítani. Kutatásunk során magyar, illetve külföldi dietetikusok oldalait vizsgáltuk meg a Twitteren, Instagramon és Facebookon. Mintánk összesen százhúsz profilt és több mint négyezer bejegyzést tartalmazott. Eredményeink alapján az általunk vizsgált külföldi és magyar dietetikusok közösségi média oldalának hatékonyságában nem találtunk különbséget a követőbázis aktivitása és a be-jegyzések megosztásának gyakorisága alapján. Az aktív dietetikusok azonban mind külföldön, mind hazánkban bizonyítottan alkalmazták oldalukat a lakosság informálására és oktatására. A közösségi média megfelelő szakmai használata még kevéssé kutatott terület, s magyar szakirodalom hiányában szükség lenne több információra, valamint a dietetikusok ilyen irányú képzésére.  Kulcsszavak: közösségi média, dietetikus, Twitter, Facebook, Instagram