Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=116941
MOB:2015/3
Szerzők:Törő Krisztina; Balázs Judit
Tárgyszavak:DIAGNÓZIS; DYSLEXIA; ÉLETMINŐSÉG
Folyóirat:Neuropsychopharmacologia Hungarica - 2015. 17. évf. 2. sz.
[https://mppt.hu/folyoirat/#]


  A korai diagnózis és intervenció jelentősége olvasási nehézséggel diagnosztizált gyermekeknél : esetismertetések / Törő Krisztina, Balázs Judit
  Bibliogr.: p. 102. - Abstr. hun., eng.
  In: Neuropsychopharmacologia Hungarica. - ISSN 1419-8711. - 2015. 17. évf. 2. sz., p. 99-103.


Az olvasási zavar (RD) a Mentális Zavarok Diagnosztikai és Statisztikai Kézikönyve 5. kiadásában az "Idegrendszer fejlődési zavarai" fejezeten belül a Specifikus tanulási zavarok közé tartozik. A vizsgálatok leírják, hogy a prognózis szempontjából kiemelt jelentőségű, hogy korán (az iskola megkezdése előtt) vagy későn ismerik fel az RD-t. Jelen cikkünkben két RD diagnózisú gyermek és családjuk esetét mutatjuk be. Eseteink érzékletesen szemléltetik, hogy az RD felismerésének ideje hogyan befolyásolja a gyermek és családjának életminőségét: a korai felismerés javíthatja, míg a késői felismerés negatívan hat az életminőségre. Mindezek miatt fontos, hogy a szakemberek időben felismerjék és megfelelő kezelést és támogatást nyújtsanak az RD diagnózisú gyermek és családjaik számára.