Egészségturisztikai szolgáltatások és a minőségbiztosítás / Németh István
Bibliogr.: p. 114. - Abstr. hun., eng.
In: Balneológia, Gyógyfürdőügy, Gyógyidegenforgalom. - ISSN 0865-9222. - 2010. 29. évf. 1. sz., p. 108-114. : ill.
A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiába illeszkedően - széleskörű szakmai egyetértés alapján - elfogadásra került az Országos Egészségturizmus Fejlesztési Stratégia, amelynek végrehajtására készült Intézkedési Terv hét prioritás mentén huszonkilenc intézkedést jelölt meg a végrehajtás eszközeként. A megvalósításhoz szükséges termékfejlesztés, az egészségügy és az orvostudomány összehangolása az egészségturizmussal, a szolgáltatások, oktatási-képzési rendszer fejlesztése, stb. mellett az egészségturizmus működési feltételeinek megteremtéséhez alapvető szükségesség a monitoring, kontrolling keretében, a hatékony, korrekt szolgáltatási minőségbiztosítás megteremtése is. A Magyar Fürdőszövetség a fürdőszolgáltatások, a fürdők minőségi megítélésére létrehozta a Minősítő Szakbizottságát azzal a céllal, hogy kialakítsa azt a kritériumrendszert, amely alapján három kategóriában (gyógyfürdő, uszoda, strand- és élményfürdő) helyszíni vizsgálat ill. audit lefolytatásával a fürdőszolgáltatások, fürdők minőségszínvonalát négy minőségi osztályba sorolja. Egy új korszerű egészségturisztikai szolgáltatási minőségbiztosítási- és védjegy-rendszer kialakításához, annak esetlegesen egy Minőségi díjjal való elismertetéséhez azonban - a kellő komplexitás elérése érdekében - a következő legfőbb tényezőket kell figyelembe venni illetve, kell felhasználni.