Kiválóság az egészségügyben / Kállai Tamás
Abstr. hun., eng.
In: IME. - ISSN 1588-6387, eISSN 1789-9974. - 2010. 9. évf. 2. sz., p. 32-33. : ill.
Egy egészségügyi szolgáltató számára a betegellátás a prioritás, így a minőség a betegek elégedettségének és életminőség-javulásának következménye. Ehhez nem elegendő a megfelelő folyamatszabályozás, a cél a teljes szervezet működésének átláthatósága és kiválósága. A kiválóság eléréséhez minőségirányítási rendszerre és a folyamatok átláthatóságát biztosító működési modellre van szükség. Az EFQM (European Foundation for Quality Management) modell óriási előnye, hogy nem emel ki külön területet a szervezet működésében, hanem gazdasági és orvos-szakmai oldalról is tudatos, folyamatos fejlődést tesz lehetővé. A modell az adottságok és az eredmények értékelésén keresztül lehetővé teszi a folyamatos innovációt és tanulást, mivel a filozófia egyik lényegi mondata az, hogy "a jobb adottságok jobb eredményekhez vezetnek". Az EFQM kiválósági modell lehetőséget ad a szervezet számára a folyamatos, rendszeres és tervszerű fejlődéshez, egy átfogó és a szervezet minden kulcsfontosságú pontját mérő önértékelési rendszer biztosításával. Az EFQM értékelés alapján a B. Braun Avitum Hungary Zrt. 2009-ben négy csillagos "Recognised for Excellence" díjat nyert, 463 pont elérésével. A díjazottak között a B. Braun Avitum Hungary Zrt. az egyedüli egészségügyi szolgáltató, Európában pedig eddig az egyetlen dialízis hálózat, amely kiérdemelte ezt az elismerést.