A megelőzés nem játék? Innováció és játékosítás a drogprevenció területén / Kapitány-Fövény Máté
Bibliogr.: p. 56. - Abstr. hun., eng.
In: Népegészségügy. - ISSN 0369-3805. - 2023. 100. évf. 1. sz., p. 51-56.
Az addiktológiai prevenció terén az elmúlt években mind a hazai, mind a nemzetközi gyakorlatban megnőtt az automatizált, valamint a játékosítás elemeit bevonó projektek száma. Jelen tanulmány első lépésként áttekinti a hatékony prevenció és egészségfejlesztés néhány főbb feltételét - ideértve például a személyes tapasztalás és az érzelmekre hatás jelentőségét -, majd ezek szemléltetéseként összegzi három hazai drogprevenciós projekt (VoltEgySzer mobilalkalmazás, Tudat-törő szabadulószoba, Missing 10 hours VR projekt) fontosabb tapasztalatait. Ezen tapasztalatok között kiemelhető az audiovizuális és játékosított tartalmak, a multidiszciplinaritás, az interaktivitás, valamint a technológiai immerzió jelentőségének felismerése, lévén, hogy ezen elemek hozzájárulhatnak a célpopuláció bevonódásához és a viselkedésváltozáshoz szükséges belső motiváció megjelenéséhez. Kulcsszavak: játékosítás; drogprevenció; automatizáció; telemedicina