Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=167052
MOB:2023/2
Szerzők:Harrison, Alexandra; Tronick, Ed
Tárgyszavak:PSZICHOANALÍZIS; VERBÁLIS VISELKEDÉS
Folyóirat:Pszichoterápia - 2023. 32. évf. 2. sz.
[https://www.mentalport.hu/a-folyoirat/korabbi-szamok/]


  "Zajfigyelő": A pszichoanalízis verbális és nonverbális jelentésalkotásának fejlődéselméleti megközelítése / Alexandra Harrison, Ed Tronick
  Bibliogr.: p. 99-100. - Abstr. hun., eng.
  In: Pszichoterápia. - ISSN 1216-6170. - 2023. 32. évf. 2. sz., p. 88-100.


Tanulmányunk egy fejlődéselmélet hozzájárulását mutatja be a "beszélgetőkúra" pszichoanalitikus fogalmához. A bemutatott fejlődéselmélet neve a "tudatosság diádikus kiterjesztésének modellje" (Tronick 2007). A modell a nemlineáris rendszerelmélet nyomvonalait követi. A "többjelentésű csomagok" fogalmát vezetjük be, ami alatt a diádikus kommunikációban történő jelentésalkotás sokféle, egyszerre zajló folyamatát értjük. Az elméleti értekezés elsősorban a gyermekanalízisre koncentrál. Megállapításainkat egy ötéves fiú analízise első ülésének videófelvételeken alapuló leírásával illusztráljuk. Végül a megállapítások felnőttanalízisekre vonatkozó relevanciáját mutatjuk be.  Kulcsszavak: fejlődéselmélet, pszichoanalízis, többjelentésű csomag, rendszerelmélet, gyerekterápia