Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=165495
MOB:2024/4
Szerzők:Horváth Kónya Erzsébet; Virág Andrea; Lajkó Patrícia; Szűcs Ádám Attila; Markovics Dorina; Gadó Klára; Balogh Zoltán
Tárgyszavak:EGÉSZSÉGÜGY; OKTATÁS; INFORMATIKA; INNOVÁCIÓ
Folyóirat:Orvosi Hetilap - 2024. 165. évf. 52. sz.
[https://akjournals.com/view/journals/650/650-overview.xml ]


  Mesterséges intelligencia az egészségügyi oktatásban: áldás vagy átok? / Horváth Kónya Erzsébet [et al.]
  Bibliogr.: p. 2064. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.1556/650.2024.33190
  In: Orvosi Hetilap. - ISSN 0030-6002, eISSN 1788-6120. - 2024. 165. évf. 52. sz., p. 2061-2064. : ill.


Bevezetés: A ChatGPT nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki, és jelentős előrelépést hozott a természetes nyelvi feldolgozás terén. A GPT-4.0 verzióval a modell képes emberi szintű beszélgetéseket folytatni, ami különösen hasznos az oktatásban és a kutatásban. Az egészségügyi oktatásban a hallgatók virtuális szituációkban gyakorolhatják a betegfelvételt, valós idejű visszajelzést kapva. Emellett az oktatási anyagok személyre szabását is lehetővé teszi, igazodva a hallgatók egyéni igényeihez. Célkitűzés: A tanulmány célja, hogy bemutassuk a ChatGPT, vagyis a mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségeit az egészségügyi oktatásban. A ChatGPT lehetővé teszi virtuális betegek és szimulációk létrehozását, amelyek révén a hallgatók valósághű környezetben gyakorolhatják a betegfelvételt és a kommunikációt a különböző nyelvű betegekkel. Módszer: A ChatGPT-t használtuk arra, hogy különböző szimulációkat hozzunk létre az egészségügyi oktatásban. A szimulációk során a hallgatók valós időben kaptak visszajelzést, és a tananyagokat a hallgatók egyéni igényeihez tudtuk igazítani. A ChatGPT segítségével a hallgatók olyan helyzetekben gyakoroltak, amelyekben különböző nyelvi kihívásokkal szembesültek. A szimulációk során finomhangolással tettük valósághűbbé a mesterséges intelligencia által adott válaszokat, valamint az empátiát is integráltuk a rendszerbe. Eredmények: A kutatás során oktatási szimulációkat sikerült létrehozni a ChatGPT-vel, amelyek javították a hallgatók készségeit és növelték önbizalmukat. A hallgatók képesek voltak önállóan kitölteni ápolási dokumentációkat anélkül, hogy valós betegekkel érintkeztek volna. Megbeszélés: A ChatGPT használata az oktatásban jelentős előnyöket kínál, különösen a betegágy melletti oktatásban. A virtuális szimulációk lehetővé teszik a hallgatók számára, hogy biztonságos és kontrollált környezetben gyakorolják készségeiket, ami növeli önbizalmukat és csökkenti a szorongást. Az infokommunikációs eszközök használata megragadja a hallgatók figyelmét és érdeklődését. Következtetés: A ChatGPT bevezetése az egészségügyi oktatásba változatos gyakorlati szituációk előkészítését és bemutatását teszi lehetővé, javítva a betegellátás minőségét. Jelenleg további kutatásokat is végzünk, ilyen a ChatGPT logopédiai területen és betegedukációban történő alkalmazásának lehetősége. Kiemelten fontos, hogy a képzésben közreműködő rangidős oktatók, tanárok képesek legyenek kapcsolódni a már a digitális világban élő fiatal generációhoz.  Kulcsszavak: mesterséges intelligencia, gyakorlati oktatás, egészségügy