Tiki-taka vagy catenaccio? - A kurrikulum kialakításának szempontjai a modern orvosképzésben / Kiss Levente
Bibliogr.: p. 424. - Abstr. hun., eng.
In: Orvosképzés. - ISSN 0030-6037. - 2022. 97. évf. 3. sz., p. 418-424. : ill.
Az orvosképzés kurrikulumának kialakítása során számos orvosszakmai, társadalmi/politikai és gazdasági szempontot kell megfontolni és ezek eredőjeként igen sokféle megoldás születhet arra vonatkozóan, hogy a felvett hallgatók végül milyen úton jussanak el diplomájukig. A tervezés során arra is tekintettel kell lenni, hogy egy kurrikulum sikerének szempontjából valójában nem a tervezett kurrikulum, hanem inkább a megtanult kurrikulum a meghatározó tényező, ezért már a tervezés során végig kell gondolni azokat a kubaturális, oktatás-módszertani és tanulástámogatási megoldásokat, melyekkel a tervezett kurrikulum sikerre vihető. E tanulmány az orvosképzési kurrikulumtervezés aktuális szempontrendszereit és trendjeit kívánja röviden összefoglalni a fentiek figyelembevételével. Kulcsszavak: orvosképzés, kurrikulumtervezés, kurrikuláris trendek