Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=158631
MOB:2021/2
Szerzők:Köles László; Riba Pál; Al-Khrasani, Mahmoud; Brenner B. Gábor; Giricz Zoltán; Görbe Anikó; Kató Erzsébet; Király Kornél Péter; Miklya Ildikó; Varga V. Zoltán; Zádori Zoltán; Ferdinandy Péter
Tárgyszavak:ONLINE-RENDSZEREK; ORVOSKÉPZÉS; FARMAKOLÓGIA; SARS-COV-2; PANDEMIA
Folyóirat:Orvosképzés - 2021. 96. évf. 2. sz.
[https://www.semmelweiskiado.hu/termekek/folyoiratok]


  Digitális távoktatás a COVID-19-járvány árnyékában - összhangban az orvosképzés megújulásával és modernizálásával a Semmelweis Egyetem Farmakológiai és Farmakoterápiás Intézetében / Köles László [et al.]
  Bibliogr.: p. 264. - Abstr. hun., eng.
  In: Orvosképzés. - ISSN 0030-6037. - 2021. 96. évf. 2. sz., p. 261-264.


A Semmelweis Egyetemet és vele együtt a Farmakológiai és Farmakoterápiás Intézetet is az Egyetem curriculumának modernizálási folyamata közben érte el a COVID-19-pandémia 2020 márciusában. A curriculum reform önmagában is jelentős változásokat jelentett oktatásunkban, hiszen bevezetésre került a harmadéves Farmakológiára épülő negyedéves Klinikai Farmakológia tárgyunk, amelyet új módszertannal (team-based learning) oktatunk. A curriculum reform közepette szinte az egyik napról a másikra kellett átállnunk a digitális oktatásra, amely nagy kihívás elé állított mindenkit. A Farmakológiai és Farmakoterápiás Intézet sikeresen vezette be a digitális platformot, az oktatók nagyon gyorsan elsajátították a technikát. Az elmúlt időszakra visszatekintve elmondhatjuk, hogy a digitális oktatási technológia alkalmazása rutinszerűvé vált. Az előadások látogatottsága megnőtt, az előadások felvételeihez a hallgatók később is hozzáférhettek, amely segítette őket a tanulásban. Véleményünk szerint, összességében azonban a teljes digitalizáció az orvosképzésben inkább kedvezőtlen irányba terelte az oktatás eredményességét. Gyakorlatilag megszűnt az a szintű interaktivitás, amely a kiscsoportos, személyes oktatás egyértelmű előnye, a metakommunikáció hiánya pedig a tananyag megértését nehezítette, nem érzékelhettük, hogy mikor van szükség több magyarázatra, ismétlésekre. A jövőben a tapasztalatokat kielemezve újra kell gondolni a digitális oktatás helyét az orvosképzésben, amelynek véleményünk szerint továbbra is döntően a személyes kontaktusra kell épülnie.  Kulcsszavak: farmakológia, curriculum reform, COVID-19, online oktatás