Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=158625
MOB:2021/2
Szerzők:Ádám Ágota; Barna János; Csáki Ágnes; Hanics János; Kozsurek Márk; Kiss Anna, L.; Ruttkay Tamás; Alpár Alán
Tárgyszavak:SARS-COV-2; PANDEMIA; ORVOSKÉPZÉS; KOMMUNIKÁCIÓ
Folyóirat:Orvosképzés - 2021. 96. évf. 2. sz.
[https://www.semmelweiskiado.hu/termekek/folyoiratok]


  Az anatómia, szövet- és fejlődéstan tárgyának oktatása a COVID-járvány idején / Ádám Ágota [et al.]
  Abstr. hun., eng.
  In: Orvosképzés. - ISSN 0030-6037. - 2021. 96. évf. 2. sz., p. 230-233.


Az emberi test felépítésének oktatása az orvosképzés alapja, gyakorlati jellegű képzés, melyet a Semmelweis Egyetemen bevezetett új curriculum változatlan gyakorlati óraszámban támogat. A 2020 tavaszán elrendelt intézménylátogatási tilalom kihívás elé állította az anatómia, szövet- és fejlődéstan oktatását is. A járvány előtti években intézetünk jelentős infrastrukturális és oktatásfejlesztési lépéseket tett, melyek megkönnyítették a digitális oktatásra való gyors és zökkenőmentes átállást. A járvány alatt készített bonctermi oktatófilmjeink nemcsak egy időbeli korlát nélkül elérhető tudásbázist képeztek, de alapját biztosították azoknak a virtuális gyakorlatoknak, melyeken azokat magyarázva, interaktívan megbeszélhettünk a hallgatókkal. A közelmúltban bevezetett digitalizált szövettani oktatásunk fennakadás nélkül folytatódhatott a szorgalmi időszakban az online térben, fejlődéstani oktatásunkat pedig interaktív gyakorlatokkal és előadásokkal támogattuk a Zoom rendszeren keresztül. Egyetemünk megnyitásával, a vizsgaidőszak elindulásával intézetünk a személyességet tartotta szem előtt: a makroszkópos anatómiai ismeretek megszerzésének valós lehetőségét bonctermi pótló gyakorlatok megszervezésével biztosítottuk, a validáló gyakorlati vizsgarészeket személyesen tették le a hallgatók. Az oktatói munka hallgatói véleményezésének alapján megállapíthatjuk: a hallgatók értékelték oktatóink igyekezetét, a kényszerű keretek között hasznosnak és sikeresnek ítélték az anatómia, szövet- és fejlődéstan oktatását. Kritikusan visszatekintve ugyanakkor látjuk: jóllehet bővülő informatikai rendszereink új, hasznos tudásforrást biztosítanak hallgatóinknak, a tanár személyes jelenléte az oktatási és vizsgáztatási folyamatban a siker és minőség legfontosabb záloga.  Kulcsszavak: jelenléti oktatás, kommunikáció, hallgatói elégedettség