Komplex iskolai egészségnevelő program a COM-B modell tükrében / Eörsi Daniela [et al.]
Bibliogr.: p. 46-47. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.24365/ef.v60i2.540
In: Egészségfejlesztés. - ISSN 1786-2434, eISSN 2498-6666. - 2020. 61. évf. 1. sz., p. 36-47. : ill.
A biztonságos egészségmagatartásra való nevelés szempontjából a serdülőkor kiemelten fontos időszak. Jelen tanulmányban egy komplex, pedagógiai, ifjúságpszichológiai és orvos-szakmai szempontok mentén fejlesztett, kortársoktatáson alapuló iskolai egészség-nevelő-programot mutatunk be a COM-B modell tükrében. A COM-B modell szerint a viselke-dést (behaviour - B) befolyásoló tényezőket alapvetően három csoportba lehet rendezni, ezek a képesség (capability - C), a lehetőség (opportunity - O) és a motiváció (motivation - M). Programunk, a Balassagyarmati Egészségnevelő Program kiemelt hangsúlyt fektet a célcsoport tagjainak tudásbővítésére (C), a pozitív egészségmagatartást előmozdító környezet megte-remtésére (O) és jutalmazáson, valamint személyes interakciókon keresztül a motiváció mélyítésére (M). Kulcsszavak: iskolai egészségnevelés, kortársoktatás, COM-B modell, gamifikáció, serdülőkor