Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=147758
MOB:2020/1
Szerzők:Pető Réka; Elekes Fruzsina; Oláh Katalin; Király Ildikó
Tárgyszavak:TÁRSADALMI KÖRNYEZET; KULTÚRA; EMPÁTIA; SZOCIÁLPSZICHIÁTRIA
Folyóirat:Psychiatria Hungarica - 2020. 35. évf. 1. sz.
[https://www.doki.net/tarsasag/pszichiatria/folyoirat.aspx]


  Apró lépésekkel egy empatikus multikulturális világ felé a szociális kategorizáció társas tanulásban játszott kiemelkedő szerepe révén / Pető Réka [et al.]
  Bibliogr.: p. 17-19. - Abstr. hun., eng.
  In: Psychiatria Hungarica. - ISSN 0237-7896. - 2020. 35. évf. 1. sz., p. 7-19. : ill.


A társas kategorizáció szerepének és működésének feltárása már régóta a pszichológiai kutatások középpontjában áll. Ugyanakkor, eddig kevés figyelmet kapott a folyamat fejlődéslélektani megközelítése, és az ezen területeken kapott eredmények egységes keretbe rendezése. Az eddigi kutatási eredmények tükrében egy új, a "közösen osztott kulturális tudás" elméletének ismertetésére vállalkozunk, melyen keresztül a társas kategorizáció tanulásban betöltött kiemelkedő szerepére szeretnénk felhívni a figyelmet. Az alapkutatási eredmények egységes magyarázata nyomán az utolsó fejezetben a gyakorlatban alkalmazható elveket fogalmazzuk meg.  Kulcsszavak: társas kategorizáció, szelektív tanulás, közös tudás, multikulturalizmus, multikulturális nevelés