Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=144686
MOB:2020/1
Szerzők:Szakály Zoltán; Soós Mihály; Szakály Márk; Kontor Enikő
Tárgyszavak:TÁPLÁLKOZÁSI SZOKÁSOK; ÉLELMISZER-PREFERENCIÁK
Folyóirat:Új Diéta - 2020. 29. évf. 1. sz.
[https://mdosz.hu/uj-dieta/ ]


  Evés ésszel, vagy ész nélkül : hogyan befolyásolják a környezeti jelek a fogyasztókat? / Szakály Zoltán [et al.]
  Bibliogr.: p. 5. - Abstr. hun., eng.
  In: Új Diéta. - ISSN 1587-169X. - 2020. 29. évf. 1. sz., p. 2-5. : ill.


A szív-ér rendszeri betegségek terjedése a világon nagymértékben a túlzott só- és zsírfelvételnek tudható be. A kutatás célja volt feltárni azokat a környezeti tényezőket, amelyek tudattalanul befolyásolják az egyén étkezési magatartását. E cél megvalósítása érdekében a fogyasztóknak fókuszcsoportokban három értékelőcímkével ellátott (csökkentett sótartalmú, csökkentett zsírtartalmú, csökkentett zsír- és sótartalmú), de teljesen azonos összetételű trappista sajtot kellett minősíteniük a hagyományos sajt mellett kedveltség és vásárlási hajlandóság alapján. A kóstolás előtti, elvárt kedveltség a hagyományos sajtnál volt a legnagyobb, amit a zsírban csökkentett, majd a sóban, illetve a zsírban és a sóban csökkentett változat követett. A kóstolás után észlelt kedveltség szerint is a hagyományos sajt kapta a legjobb minősítést, a második helyen a csökkentett zsír- és sótartalmú sajt végzett. A zsírban, illetve a sóban csökkentett termék az utolsó két helyen osztozott. Az egészségvédő változatok vásárlási hajlandósága mindkét esetben kisebb volt, mint a hagyományos terméké. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a fogyasztók észleléseit a címke, mint környezeti jel kisebb-nagyobb mértékben befolyásolta.  Kulcsszavak: környezeti jel, címke, sajt, kedveltség, vásárlási hajlandóság