Digitalizáció a sürgősségi betegellátásban / Csató Gábor
Abstr. hun., eng.
In: IME. - ISSN 1588-6387, eISSN 1789-9974. - 2019. 18. évf. 3. sz., p. 4-5. : ill.
Az Országos Mentőszolgálat Magyarország legnagyobb egészségügyi intézménye. Sürgősségi betegellátás keretében földi és légi mentést nyújt, évente mintegy 1,2 millió esetben. A digitalizációs lehetőségekkel kiegészített országosan egységes szakmai szemlélet ad lehetőséget arra, hogy az OMSZ a sürgősségi betegellátás területén is hungarikummá váljon: az egységes protokollokkal valóban egységes gondolkodást vezessen be. A digitalizáció eszköz a hatékonyabb munkavégzéshez. Ezért vezették be a digitális szolgálati lapot, hogy gyors, pontos és nyomon követhető kommunikáció valósuljon meg a szervezeten belül, és ezért kezdték el használni a mesterséges (AI) és üzleti (BI) intelligenciát. Ám az OMSZ az életmentésben nehezen lehet megfelelően hatékony önmagában. Ahhoz, hogy fő tevékenységét: az életmentést jól tudja végezni, be kell vonnia a társadalmat a mentésbe, saját életmentési kultúrájának építésébe. Ezért hozta létre a Szív City applikációt, valamint végez különösen aktív kommunikációs tevékenységet. A tablet önmagában csak egy eszköz, kizárólag egy rendszer részeként értelmezhető. A digitalizáció csupán egy út, amin közösen kell járni, a kommunikáció pedig csupán egy eszköz a társadalom egészségtudatosságának növelésében.