Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=133545
MOB:2014/4
Szerzők:Helembai Kornélia
Tárgyszavak:ÁPOLÁS; GONDOZÁS; SEGITŐ MAGATARTÁS; TANÁCSADÁS
Folyóirat:Acta Sana - 2014. 9. évf. 2. sz.


  Framing the Concept of Patient/Client Conducting = A betegvezetés fogalmi kereteinek meghatározása / Kornélia Helembai
  Bibliogr.: p. 22-23.
  In: Acta Sana. - ISSN 2060-3142. - 2014. 9. évf. 2. sz., p. 18-23. : ill.


Cél: A tanulmány célkitűzése az Ápolók Nemzetközi Tanácsa által (2010) megfogalmazott korszerű ápolási definícióra adott válaszként rávilágítani és bemutatni a betegvezetés iránti szakmai szükséglet fontosságát. Módszer és minta: Az ápolás-gondozás teoretikus gyökereit és fő jellemzőit a terápiás kapcsolatot igénylő foglalkozási területek (tanácsadás, szociális munka stb.) legismertebb és leginkább elfogadott elméleteinek és fogalmainak kvalitatív elemzésével tártuk fel. Eredmények: A felmért segítő foglalkozások körében határozott és kölcsönös azonosság mutatható ki az alapelvek, az értékek és a jellemzőik megfelelésében. A segítő szakmák meghatározó összetevői bizonyítják a betegvezetés folyamatának fontosságát, amelynek célja ?megteremteni annak a feltételét, hogy minden ember megőrizhesse emberi méltóságát, önazonosságát, önrendelkezési és minden joga csorbítatlan maradjon". Következtetés: Az ápolásnak azon az alapfeltevésen kell alapulnia, miszerint a beteg rendelkezik a legjobb pozícióval ahhoz, hogy a saját problémáját megoldja. Ebben az értelmezésben az ápolóknak a kiváló technikai készségek mellett magas minőségi szintű betegvezetési ismeretekkel is rendelkezniük kell a szakmai kompetencia által elvárt követelmények teljesítéséhez. Javaslat: Az emberek egészségügyi gondozás iránti szükségleteinek kielégítéséhez az ápolás oktatóinak folyamatosan törekedniük kell az új célok, tartalmak, oktatási módszerek bevezetésére és fejlesztésére, különös tekintettel a betegvezetés területére.