Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=125743
MOB:2017/2-3
Szerzők:Farkas Ferenc; Kühnel, Stephan
Tárgyszavak:FOGORVOSI RENDELŐK; MAGÁNPRAXIS; MANAGEMENT; BETEGELÉGEDETTSÉG
Folyóirat:Egészség-akadémia - 2016. 7. évf. 3. sz.
[https://etk.pte.hu/oktatas_aloldalak/egeszseg-akademia-folyoirat]


  An Investigation into Best Practices for a Dental Health Organization = Legjobb gyakorlatok vizsgálata egy fogászati vállalkozás példáján keresztül / Farkas Ferenc, Stephan Kühnel
  Bibliogr.: p. 201. - Abstr. hun., eng.
  In: Egészség-akadémia. - ISSN 2061-2850, eISSN 2063-8140. - 2016. 7. évf. 3. sz., p. 196-201.


A tanulmány célja hogy a magyar egészségügy szervezeteinek menedzsment kihívásait tárgyalja egy, Magyarországon bejegyzett, a fogászati ellátásra szakosodott magánvállalkozás legjobb gyakorlatainak példáján keresztül. Ezen szervezetek körében olyan menedzsment fogalmak, mint fogyasztó centrikusság, munkatársi megelégedettség, minőség orientáció, strukturált beszámoló rendszer, nem kapnak kellő figyelmet sem nemzetközi, sem hazai vonatkozásban. A tanulmány a szakirodalmi áttekintő részében ezt a hiányt próbálja csökkenteni. A gyakorlati példában a vizsgált szervezet működésében ezek az elemek azonban jelen vannak. A tulajdonosok és a menedzsment törekvései mind stratégiai, mind az operatív célok tekintetében is erre irányulnak. Az eset elkészítésének módszertana, a bemutatott eredmények és a diszkusszió a legjobb gyakorlat kialakításáról szólnak. A tanulmány megállapítja, hogy a strukturált menedzsment és beszámoló rendszer, az egészségügy sajátosságaira épülő menedzsment funkciók helyes alkalmazása nélkül a magán szektorban sem várható üzleti siker. A fogászati vállalkozásokra is igaz ez, de a tanulási folyamat eredményeként a jó gyakorlatok más egészségügyi szervezetekbe is átvihetőek.