Teammunka a rehabilitációs medicinában: a célképzés és a képzés jelentősége / Vekerdy-Nagy Zsuzsanna, Nagy Adél
Bibliogr.: p. 122-124. - Abstr. hun., eng.
In: Rehabilitáció. - ISSN 0866-479X. - 2016. 26. évf. 2. sz., p. 120-124.
A jelen összeállítással az a célunk, hogy a rehabilitációs medicinában közismerten alapvető fontosságú teammunkát elemezzük, elsősorban a páciensek által elérendő célok, a célképzés, valamint a teammunka oktatása szempontjából. Módszerek: Az irodalom áttekintése a jelentősebb adatbázisok (Pubmed, Embase, Cochrane) folyamatos vizsgálatával történt team work in rehabilitation, goal attainment scaling kulcsszavakkal. Eredmények: A nemzetközi szakirodalomban a rehabilitációs medicinára jellemző teamformák közül az multi- és az interdiszciplináris, valamint a transzdiszciplináris modellek jelennek meg. A teammunka és a célképzés, valamint a teammunka és a képzések témakörben csekély támpont található. A teammunkán belül a célskála alkalmazásának tanulására csak néhány utalás van. Következtetés: A szakirodalomban a rehabilitációs medicinára jellemző teammunkában manapság az "élő" interdiszciplináris teammunka hangsúlyozása került előtérbe. A célképzés egyre inkább teret hódít a team tevékenységében, főként olyan területeken, ahol a standard skálák használata nem kielégítő. A teammunkára való felkészülésnek számos módja van, az oktatásban jelentős hiányosságok tárhatók fel. A célképzést is tanulni szükséges. További kutatások szükségesek a felsorolt területeken.