A fekvőbetegek elégedettségének változása a kórház működési formájának változása tükrében / Arany-Harmati Edina [et al.]
Bibliogr.: p. 29. - Abstr. hun., eng.
In: IME. - ISSN 1588-6387, eISSN 1789-9974. - 2016. 15. évf. 3. sz., p. 25-29. : ill.
A minőség átfogó kifejezés, amely az emberi erőforrás és szervezetfejlesztési tevékenységek összességét jelenti. A minőségirányítás a meglévő erősségekre és az eddig jól bevált gyakorlatra épít, de abban eltér az eddigi fejlesztő programoktól, hogy lehetővé teszi az alkalmazottaknak az új módszerek szisztematikus használatát a minőségellenőrzésben és a minőséggel kapcsolatos problémák elemzésében. A sikeres minőségügyi programnak ugyanannyi figyelmet kell fordítania az emberi viselkedés, az emberi kapcsolatok megváltoztatására (a menedzserek és alkalmazottak, valamint az alkalmazottak és a páciensek kapcsolatára), mint új rendszerek bevezetésére. Az egészségügyi intézmények minőségügyi tevékenységei között ezért meghatározó a betegek elégedettségének folyamatos mérése és az eredmények alapján meghatározott döntések, változtatások következetes megvalósítása.