Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=113367
MOB:2014/4
Szerzők:Gelencsér Erzsébet; Harjánné Brantmüller Éva; Petőné Csima Melinda
Tárgyszavak:TELJESÍTMÉNY; TANULÓK
Folyóirat:Védőnő - 2014. 24. évf. 5. sz.
[https://www.mave.hu/index.php?p=20]


  Mit okozhat az iskolai teljesítményrendszer? / Gelencsér Erzsébet, Harjánné Brantmüller Éva, Petőné Csima Melinda
  Bibliogr.: p. 9. - Abstr. hun., eng.
  In: Védőnő. - ISSN 1586-1538. - 2014. 24. évf. 5. sz., p. 6-9. : ill.


A 21. században a munka világában felértékelődik a tudás, a posztindusztriális társadalmakban való boldogulás egyik alapfeltétele a megfelelő iskolai végzettség. Ennek folyományaként az iskolába járással töltött idő kitolódik. Ez céltudatosságot, erőfeszítést kíván a tanulóktól, azonban nem ritka körükben a pszichoszomatikus tünetek megjelenése. A tünetek hátterében többek között felfedezhetők az iskola és/vagy a szülő teljesítményelvárása, valamint a tanuló személyisége közötti kapcsolatok.