Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=101213
MOB:2012/2
Szerzők:Kovács Aranka
Tárgyszavak:SZÁJHIGIÉNE; ISKOLAEGÉSZSÉGÜGY; STATISZTIKA
Folyóirat:Egészségfejlesztés - 2011. 52. évf. 5-6. sz.
[https://ojs.mtak.hu/index.php/egfejl/index]


  Szemelvények a VIII. kerületi általános iskolások szájhigiénés felmérésének tapasztalataiból  / Kovács Aranka
  Bibliogr.: p. 23. - Abstr. hun., eng.
  In: Egészségfejlesztés. - ISSN 1786-2434, eISSN 2498-6666. - 2011. 52. évf. 5-6. sz., p. 17-23. : ill.


Három, igen hátrányosnak tekinthető kistérségre kiterjedő szájhigiénés egészségvédelmi program nyomán készült kérdőíves felmérés értékeléseként a VIII. kerületi általános iskolák 2-4. osztályos tanulóinak fejlődését hasonlítottuk össze. Az összesen 2131 kitöltött kérdőívet részben a szűréssel összekötött foghigiénés előadás előtt, majd részben utána töltötték ki a gyermekek. A kérdőívek összehasonlítása iskolánként a tudás felmérésére és a szájhigiénés előadás utáni tudásváltozásra irányult. Tapasztalataink szerint a gyermekek tudása a témával kapcsolatban a különböző iskolákban is eltérő szintű volt. Azokban az iskolákban, ahol az előadás előtt a tudásszint magasabb volt, nem találtunk lényeges emelkedést az oktatás után. Ott, ahol a kezdeti tudásszint alacsonyabb volt, értékelhető volt az emelkedés is. Azonban a tudásszint emelkedése ellenére pl. a cukros italok fogyasztásának mellőzésében alig, vagy nem volt értékelhető változás, tehát az ételek és az italok kiválasztásakor már nem a tanultakra alapoztak a gyermekek. A tudásalapú egészségnevelés, bármilyen színes is, a hagyományos oktatási módszerekkel nem befolyásolta a már korábban kialakult attitűdöket. A hatékonyabb beavatkozás lehetősége korábban, a családi környezet bevonásával lehetséges.