Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=167343
MOB:2023/1
Szerzők:Herczeg Viktória
Tárgyszavak:ÓVODÁK; ISKOLÁK; SZOCIÁLIS MUNKA
Folyóirat:Esély - 2023. 34. évf. 1. sz.
[https://www.esely.org/]


  Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység gyakorlati tapasztalatai az egyéni beavatkozási szinten / Herczeg Viktória
  Bibliogr.: p. 79-80. - Asbtr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.48007/esely.2023.1.4
  In: Esély. - ISSN 0865-0810. - 2023. 34. évf. 1. sz., p. 63-80. : ill.


Az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység feltárása az ország 174 járásának Család és Gyermekjóléti Központjaival való kapcsolatfelvételen alapult. A kvantitatív módszertanon alapuló kutatás 26 kérdésből álló kérdőív segítségével mérte fel a szakemberek gyakorlati tapasztalatait. A kutatás fókuszában az egyéni beavatkozási szint állt - kapcsolatok, problématípusok, ügyeleti idő, jó gyakorlatok. 183 kitöltés érkezett 91 különböző járásból, a jó gyakorlatok jelentős része 4 elmélet köré szerveződik, melyek alapja a Rogers-i szemlélet, ökológiai modell, művészet/játékterápia és kognitív viselkedés lélektan. A területi munka során, explicit módon integrált elméleti háttér mellett így vizsgáltuk az előforduló szociális és pszichológiai problématípusokat, az egyéni beavatkozási szintet és az interprofesszionális kooperációba bekapcsolódó hálózati köröket. A kérdőív elemzéséhez SPSS statisztikai elemzőprogramot használtunk.  Kulcsszavak: óvodai és iskolai szociális segítés, jó gyakorlatok, kapcsolatok, problématípusok, egyéni konzultációk