Változások a rehabilitáció egyetemi oktatásában / Dénes Zoltán [et al.]
Bibliogr.: p. 7. - Abstr. hun., eng.
In: Rehabilitáció. - ISSN 0866-479X. - 2022. 32. évf. 1-2. sz., p. 2-7. : ill.
Bevezetés: A graduális és a posztgraduális képzések területén jelentős változások történtek az elmúlt 10 év során. A közlemény célja a graduális oktatásban elért fejlődés összefoglalása az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetben (OORI), amely egyben a Semmelweis Egyetem (SE) rehabilitációs képzésének helyszíne. Tárgyalás: Az OORI tevékenységének 1975-ös megalakulása óta része az oktatás is. A graduális képzés fejlődésében jelentős lépés volt a Semmelweis Egyetemen létrejövő Rehabilitációs Tanszéki Csoport (2009), majd a Rehabilitációs Medicina Tanszék (2019) megalakulása. A tanszék megalakulását követően intenzív fejlődés valósult meg a graduális oktatás területén. A Semmelweis Egyetem orvosképzésének általános átalakítása részeként új kurrikulummal, új tantárgyi rendszer indult 2020 szeptemberétől. A 4. és 5. évfolyamon blokkoktatást vezettek be. Az új oktatási szisztéma keretében a rehabilitáció tantárgy kötelezővé vált valamennyi 5. évfolyamos hallgató számára. A blokkoktatás keretében a medikusok egy hetet töltenek az OORI-ban (közel 500 hallgató évente), akik angol, német és magyar nyelven ismerkednek a rehabilitációs szakterülettel. Konklúzió: A graduális képzés megújításának eredményeként az SE hallgatói megismerik a rehabilitációs szakterület alapjait. Már nem kerülhet ki az egyetemről orvos rehabilitációs ismeretek nélkül, ami jelentős előrelépés a szakterület fejlődésében. Kulcsszavak: oktatás, rehabilitáció, kurrikulum