Kultúrák találkozása az orvosegyetemi képzésben / Purebl György
Bibliogr.: p. 361. - Abstr. hun., eng.
In: Orvosképzés. - ISSN 0030-6037. - 2022. 97. évf. 2. sz., p. 358-361.
A XXI. században a nagy egyetemek hallgató közössége multikulturálissá vált. Ez a kulturális diverzitás számos módon gazdagítja az intézményeket, ugyanakkor sok hallgató számára nehézséget jelent a fogadó egyetem kulturális hagyományaihoz (kommunikáció, gondolkodásmód, szervezeti működés) való illeszkedés, mindez pedig befolyásolhatja az akadémiai teljesítményt, a jóllétet, sőt pszichológiai problémákat is okozhat. Ugyanakkor nemcsak ezek megelőzését, hanem az oktatói munka hatékonyságát is segíthetik a közelmúltban elterjedt, kulturális különbségekben egyensúlyt kereső módszerek. A tanulmányban a Kulturális Orientációs Keret módszerének alapelveit mutatjuk be. Kulcsszavak: felsőoktatás, kulturális különbségek, Kulturális Orientációs Keret