Betegágy melletti tanítás a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet Onko-Hematológiai Osztályán / Réfi Oszkó Ildikó, Herrmann Lídia, Nógrádi Ilona
Bibliogr.: p. 68. - Abstr. hun., eng.
In: Gyermekgyógyászat. - ISSN 0017-5900. - 2022. 73. évf. 1. sz., p. 65-68. : ill.
Cikkünk célja, hogy bemutassuk a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet Onko-Hematológiai Osztályán történő betegágy melletti tanítást, a kórházpedagógia jelenlegi módszereit, a Fővárosi Iskolaszanatórium Általános Iskola és Gimnázium történetét, a tanulói státuszok nyújtotta törvényi lehetőségeket. A Fővárosi Iskolaszanatórium Általános Iskola és Gimnázium pedagógusai a budapesti kórházakban ápolt gyermekeket tanítják a betegágyak mellett. Célunk, hogy diákjaink ne maradjanak le tanulmányaikban, ne kelljen tanévet ismételniük. Feladatunk, hogy a tartós kórházi ápolás alatt álló gyermekek tanulási lemaradását megszüntessük, és hogy gyógyult tanulóink képesek legyenek anyaiskolájukban a tanulmányi munka folytatására. A kórházakban folyó szakszerű és modern eszközökkel történő tanítás hozzájárul a hospitalizációs ártalmak csökkentéséhez, és integrált része a gyermekek gyógyulásának. Kulcsszavak: kórházpedagógia, iskolaszanatórium, iskolatörténet, telephelyek, metodika