Aggression expression among League of Legends and Fortnite players - a brief report / Benedek Bálint [et al.]
Bibliogr.: p. 185-186. - Abstr. hun., eng.
In: Psychiatria Hungarica. - ISSN 0237-7896. - 2021. 36. évf. 2. sz., p. 180-186. : ill.
Háttér és célok: A tanulmány célja az agresszió kezelésével kapcsolatos stratégiák összehasonlítása két népszerű online játék (League of Legends és Fortnite Battle Royale) esetében. Módszer: A vizsgálatba 450 személyt vontunk be (338 férfi és 112 nő). A minta négy csoportra oszlott: 1. nem játszó kontrollok; 2. League of Legends játékosok; 3. Fortnite játékosok; és 4. League of Legends és Fortnite játékosok. Az agresszió kezelését a 20 tételes Anger Expression Scale (Spielberger, 1985) validált magyar adaptációjával mértük (Oláh 1987). Multinomiális logisztikus regressziót végeztünk az életkor és a nem szerepének tisztázására. Anger-In (befele fordított vagy elfojtott agresszió) és Anger-Out (kifele fordított agresszó) profilokat határoztunk meg. Eredmények: A Fortnite játékosok esetében a passzív (Anger-In) agressziókezelés kifejezetebb volt. A Fortnite és League of Legends játékosok agressziókezelése passzívabbnak mutatkozott a nem játszó kontrollokkal összehasonlítva. Megbeszélés és következtetés: További kutatások szükségesek annak eldöntésére, hogy a különböző játékok gyakorolnak hatást az agresszió kezelésére, vagy a játékosok személyisége és agresszió-kezelésével kapcsolatos stratégiái eredményezik az egyes játékok választását. Kulcsszavak: internetesjáték-zavar, League of Legends, Fortnite, agresszió, online játék