Apró lépésekkel egy empatikus multikulturális világ felé a szociális kategorizáció társas tanulásban játszott kiemelkedő szerepe révén / Pető Réka [et al.]
Bibliogr.: p. 17-19. - Abstr. hun., eng.
In: Psychiatria Hungarica. - ISSN 0237-7896. - 2020. 35. évf. 1. sz., p. 7-19. : ill.
A társas kategorizáció szerepének és működésének feltárása már régóta a pszichológiai kutatások középpontjában áll. Ugyanakkor, eddig kevés figyelmet kapott a folyamat fejlődéslélektani megközelítése, és az ezen területeken kapott eredmények egységes keretbe rendezése. Az eddigi kutatási eredmények tükrében egy új, a "közösen osztott kulturális tudás" elméletének ismertetésére vállalkozunk, melyen keresztül a társas kategorizáció tanulásban betöltött kiemelkedő szerepére szeretnénk felhívni a figyelmet. Az alapkutatási eredmények egységes magyarázata nyomán az utolsó fejezetben a gyakorlatban alkalmazható elveket fogalmazzuk meg. Kulcsszavak: társas kategorizáció, szelektív tanulás, közös tudás, multikulturalizmus, multikulturális nevelés