Reformuláció és felelős reklámozás megjelenése a mindennapokban / Erdélyi-S. Alíz
Bibliogr.: p. 27. - Abstr. hun., eng.
In: Új Diéta. - ISSN 1587-169X. - 2019. 28. évf. 4. sz., p. 25-27.
Az egészséges életmódra nevelésnek, az elérhető választék bővítésének és fejlesztésének, valamint a felelős tájékoztatásnak is nagy szerepe lehet abban, hogy a fogyasztási szokások hosszú távon pozitív irányba változzanak. Az utóbbi évtizedben, a táplálkozási ajánlások figyelem-bevételével, vezető élelmiszeripari vállalatok fejlesztéseket valósítottak meg az egészséges életmód előmozdításáért. A globális táplálkozási problémák megoldását támogatandó a cégek 2005-ben a gyermekeknek szóló termékeik reklámozását illetően önkéntes korlátozásokat is bevezettek (EU Pledge). Ennek keretében egységes, tudományosan megalapozott kritériumok alapján határ-értékeket jelöltek meg a reklámozott termékek energia, illetve a tápanyagok (só, telített zsír és cukor) maximális mennyiségére vonatkozóan. Kulcsszavak: EU Pledge, egészséges életmód, élelmi-szeripari vállalat