Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=144675
MOB:2019/3
Szerzők:Erdélyi-S. Alíz
Tárgyszavak:ÉLETMÓD; EGÉSZSÉGMEGŐRZÉS; ÉLELMISZER-FELDOLGOZÓ IPAR; REKLÁM
Folyóirat:Új Diéta - 2019. 28. évf. 4. sz.
[https://mdosz.hu/uj-dieta/ ]


  Reformuláció és felelős reklámozás megjelenése a mindennapokban / Erdélyi-S. Alíz
  Bibliogr.: p. 27. - Abstr. hun., eng.
  In: Új Diéta. - ISSN 1587-169X. - 2019. 28. évf. 4. sz., p. 25-27.


Az egészséges életmódra nevelésnek, az elérhető választék bővítésének és fejlesztésének, valamint a felelős tájékoztatásnak is nagy szerepe lehet abban, hogy a fogyasztási szokások hosszú távon pozitív irányba változzanak. Az utóbbi évtizedben, a táplálkozási ajánlások figyelem-bevételével, vezető élelmiszeripari vállalatok fejlesztéseket valósítottak meg az egészséges életmód előmozdításáért. A globális táplálkozási problémák megoldását támogatandó a cégek 2005-ben a gyermekeknek szóló termékeik reklámozását illetően önkéntes korlátozásokat is bevezettek (EU Pledge). Ennek keretében egységes, tudományosan megalapozott kritériumok alapján határ-értékeket jelöltek meg a reklámozott termékek energia, illetve a tápanyagok (só, telített zsír és cukor) maximális mennyiségére vonatkozóan.  Kulcsszavak: EU Pledge, egészséges életmód, élelmi-szeripari vállalat