Autizmusban érintett tanulók körében alkalmazható anti-bullying megközelítés egy szakirodalmi áttekintés tükrében / Marjai Kamilla
Bibliogr.: p. 107-108. - Abstr. hun., eng.
In: Acta Medicinae et Sociologica. - ISSN 2062-0284, eISSN 2559-866X. - 2019. 10. évf. 28. sz., p. 95-108. : ill.
A bullying jelenségének tudományos feltérképezése közel öt évtizedes múltra tekint vissza, ezzel párhuzamosan került sor a prevenciós és intervenciós gyakorlatok kialakítására. A fogyatékossággal élő tanulók - ezen belül az autizmusban érintett gyermekek és serdülők - célcsoportként való meghatározására némi késéssel került sor az érintett tudományos és gyakorlati területen. Miközben továbbra is hiátust jelent a célirányos programok kialakítása, valószínűsíthető, hogy a diagnózistól és az azonosított rizikófaktoroktól nem függetleníthető a prevenció-intervenció eszközválasztása és célmeghatározása. Kulcsszavak anti-bullying program, autizmus, viktimizáció, prevenció, intervenció