A felső tagozatos és a középiskolai biológia tankönyvek szerepe az egészségnevelésben / Szalainé Tóth Tünde [et al.]
Bibliogr.: p. 41. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.24365/ef.v60i2.413
In: Egészségfejlesztés. - ISSN 1786-2434, eISSN 2498-6666. - 2019. 60. évf. 2. sz., p. 35-41. : ill.
Az ifjúsági egészségfejlesztés nagy jelentőségű a jelen és a jövő társadalma számára. Mindehhez az iskolai tananyagokon túl komplex, átfogó és a gyakorlati munkában, tanácsadásban is jól használható, felelősségteljes információkat kívánunk adni a korszerű környezettudatosság, a táplálkozás, a mozgáskultúra és a szenvedélybetegségek kérdésein át többek között az iskola-egészségügy, a mentálhigiéné, a pszichoszomatikus kórképek, az egészséges öregedés, a család és a bioetika legfőbb kérdéseinek köréből. Ehhez pontos isme-retek szükségesek az iskolai tananyag egészségneveléssel kapcsolatos részleteit illetően. Áttekintésünk alapján megállapítható, hogy az ötödik osztálytól a nyolcadikig, majd tizenket-tedikig a természettudományos tanulmányi-oktatási terv és az oktatási tananyag (egy-két részletkérdéstől eltekintve) alkalmas az egészségtudatosságra való nevelés korcsoportra specifikus alapjainak lerakására. Kulcsszavak: egészségnevelés; köznevelés; biológia oktatás; tankönyvek