Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=138543
MOB:2018/3
Szerzők:Lőkös Dániel
Tárgyszavak:ISKOLÁK; EGYETEMEK; TESTNEVELÉS ÉS TESTEDZÉS; EGÉSZSÉGMEGŐRZÉS
Folyóirat:Egészségfejlesztés - 2018. 59. évf. 3. sz.
[https://ojs.mtak.hu/index.php/egfejl/index]


  A testnevelés helyzete, céljai a köznevelésben és a felsőoktatásban / Lőkös Dániel
  Bibliogr.: p. 23. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.24365/ef.v59i3.264
  In: Egészségfejlesztés. - ISSN 1786-2434, eISSN 2498-6666. - 2018. 59. évf. 3. sz., p. 17-23. : ill.


A testnevelés tantárgy jelentősége a köznevelési intézményekben messze felülmúlja a többi tantárgyét a fiatalok egészség-magatartásának kialakítása és a testi-lelki egészségre gyakorolt hatása szempontjából. A cikkben ismertetésre kerül a testnevelés és az iskolai sport jelenlegi helyzete Magyarországon és nemzetközi viszonylatban, kiemelve a felsőoktatásban betöltött szerepét. Lényeges kérdés, hogy a felsőoktatás milyen módon járulhatna hozzá a kialakított egészség-magatartás megőrzéséhez, az egészséges szemlélet és életmód további fejlesztéséhez. Korábbi felmérések igazolják, hogy a mindennapos testnevelés pozitív hatást gyakorol a gyermekek, a fiatalok fizikai aktivitására. A felsőoktatásban követni kellene a köznevelésben kialakított pozitív egészségszemléletet. Fontos lenne, hogy a jövő értelmisége a felsőoktatási tanulmányai alatt megfelelő értékként ismerje meg és tárja fel a tudatos egészségmegőrző testmozgás fontosságát, annak további tényezőit, aspektusait.  Kulcsszavak: mindennapos testnevelés; fizikai aktivitás; sportolásra való készenlét; egyetemista; egészség-magatartás