Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=125900
MOB:2017/2-3
Szerzők:Pohárnok Melinda; Molnár Zsófia; Várnagy András
Tárgyszavak:SZÜLŐ-GYERMEK KAPCSOLAT; KOMMUNIKÁCIÓ; KONFLIKTUS; ÉRZELMEK
Folyóirat:Magyar Pszichológiai Szemle - 2017. 72. évf. 1. sz.
[https://akjournals.com/view/journals/0016/0016-overview.xml]


  Kötődés és párbeszéd : szülő-gyermek dialógusok és szelf-fejlődés óvodáskorban / Pohárnok Melinda, Molnár Zsófia, Várnagy András
  Bibliogr.: p. 102-104. - Abstr. hun., eng.
  In: Magyar Pszichológiai Szemle. - ISSN 0025-0279, eISSN 1588-2799. - 2017. 72. évf. 1. sz., p. 91-105. : ill.


Az utóbbi két évtizedben több fejlődés-lélektani irányzat is elkezdett érdeklődni a szülő-gyerek párbeszédek fejlődésben betöltött szerepe iránt. Bebizonyosodott, hogy a gyermek által átélt érzelemteli események megbeszélése jelentős szerepet tölt be az érzelmi szocializációban, formálja a gyerekek önéletrajzi emlékezetét, és a szülő-gyerek kötődés fontos színteréül szolgál. Jelen tanulmányban a szülő és a gyermek közti párbeszédek fejlődési szerepét két szempontból tekintjük át. Egyrészt kitérünk arra, hogyan járulnak hozzá a szelf fejlődéséhez azok a párbeszédek, amelyeknek célja, hogy a gyermek által átélt vagy a szülővel közösen megtapasztalt negatív érzelmi töltetű vagy konfliktusos eseményeket közösen felidézzék és újraépítsék a résztvevők. Másrészt amellett érvelünk, hogy a szülő-gyerek dialógusok az affektív jelentésalkotás színterei, melyben a gyermekek az anya szenzitív támogatása mellett biztonságban fedezhetik fel belső világukat.