Valósághű páciensszimulátorok alkalmazása a hallgatói teljesítmény értékelésében / Borján Eszter, Mészáros Judit, Rigó János (ifj.)
Bibliogr.: p. 1339-1340. - Abstr. hun., eng.
In: Orvosi Hetilap. - ISSN 0030-6002, eISSN 1788-6120. - 2015. 156. évf. 33. sz., p. 1335-1340. : ill.
Bevezetés: A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán 2007 óta alkalmaznak valósághű szimulátorokat. Célkitűzés: A szerzők célul tűzték ki a hallgatók ismereteinek, készségeinek felmérését a szimulációs kurzusok befejezését követően. Módszer: A C-SEI elnevezésű validált értékelőlap segítségével történő adatfelvételre a szülésznőhallgatók felmérése során került sor, a "Klinikai szimuláció" kurzus után 67 fő részvételével, a "Szimulációs esettanulmányok" kurzust követően 58 fő bevonásával. Eredmények: A "Klinikai szimuláció" kurzust követően a hallgatók által elért átlagos pontarány 88,8+-9,14 volt, a "Szimulációs esettanulmányok" kurzus után 86,6+-14,87, amely eredmények szignifikánsan magasabbak a minimálisan elvárt 75-höz viszonyítottan (p<0,01). Az értékelőlap alcsoportjai közül mindkét kurzust követően a kritikus gondolkodás esetén mutatkozott a legalacsonyabb átlageredmény. Az "Általános ápolástan" tantárgy vizsgája során kapott osztályzatok és a "Szimulációs esettanulmányok" kurzus utáni eredmények között közepes erősségű, pozitív, szignifikáns összefüggést találtak (r = 0,34; p<0,01). Következtetések: A valósághű páciensszimulátorok alkalmazása megbízható és validált értékelőlap egyidejű használatával megfelelő módszer lehet a hallgatók értékelésére.