Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=116885
MOB:2015/3
Szerzők:Borján Eszter; Mészáros Judit; Rigó János (ifj.)
Tárgyszavak:TELJESÍTMÉNY; HALLGATÓK; STATISZTIKA
Folyóirat:Orvosi Hetilap - 2015. 156. évf. 33. sz.
[https://akjournals.com/view/journals/650/650-overview.xml ]


  Valósághű páciensszimulátorok alkalmazása a hallgatói teljesítmény értékelésében  / Borján Eszter, Mészáros Judit, Rigó János (ifj.)
  Bibliogr.: p. 1339-1340. - Abstr. hun., eng.
  In: Orvosi Hetilap. - ISSN 0030-6002, eISSN 1788-6120. - 2015. 156. évf. 33. sz., p. 1335-1340. : ill.


Bevezetés: A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán 2007 óta alkalmaznak valósághű szimulátorokat. Célkitűzés: A szerzők célul tűzték ki a hallgatók ismereteinek, készségeinek felmérését a szimulációs kurzusok befejezését követően. Módszer: A C-SEI elnevezésű validált értékelőlap segítségével történő adatfelvételre a szülésznőhallgatók felmérése során került sor, a "Klinikai szimuláció" kurzus után 67 fő részvételével, a "Szimulációs esettanulmányok" kurzust követően 58 fő bevonásával. Eredmények: A "Klinikai szimuláció" kurzust követően a hallgatók által elért átlagos pontarány 88,8+-9,14 volt, a "Szimulációs esettanulmányok" kurzus után 86,6+-14,87, amely eredmények szignifikánsan magasabbak a minimálisan elvárt 75-höz viszonyítottan (p<0,01). Az értékelőlap alcsoportjai közül mindkét kurzust követően a kritikus gondolkodás esetén mutatkozott a legalacsonyabb átlageredmény. Az "Általános ápolástan" tantárgy vizsgája során kapott osztályzatok és a "Szimulációs esettanulmányok" kurzus utáni eredmények között közepes erősségű, pozitív, szignifikáns összefüggést találtak (r = 0,34; p<0,01). Következtetések: A valósághű páciensszimulátorok alkalmazása megbízható és validált értékelőlap egyidejű használatával megfelelő módszer lehet a hallgatók értékelésére.