A klinikai ápolási gyakorlatok tantárgyelméleti megközelítése / Mészáros Judit, Csóka Mária, Hollós Sándor
Bibliogr.: p. 7. - Abstr. hun., eng.
In: Nővér. - ISSN 0864-7003, eISSN 1588-1423. - 2004. 17. évf. 4. sz., p. 3-7. : ill.
A Semmelweis Egyetem Egészségügyi Főiskolai Karán 1989-től folyik diplomás ápoló (jelenleg ápoló) képzés, melynek gerincét az ápolási gyakorlatok alkotják. Az eddig eltelt 14 év során számos tantervmódosítás történt annak érdekében, hogy a képzés végén olyan sokoldalúan képzett, felelősségteljes gyakorlati szakemberek kerüljenek az egészségügyi rendszerbe, akik nem csak szakmailag, hanem emberi tulajdonságaik alapján is alkalmasak az eredményes gyógyító-ápoló munka végzésére. Az ápoló képzés tanterve elsősorban a klinikai ápolási gyakorlatok keretében teszi lehetővé az ismeretszerzéssel koordinált és megfelelő mennyiségű gyakorlást, vagyis a szükséges jártasságok és készségek elérését. A szerzők a szakmai gyakorlatok hatékonyságát tantárgyelméleti oldalról közelítik meg, és bemutatják azokat a didaktikai módszereket, amelyekkel a hallgató eljuthat a bemutatással demonstrált gyakorlati tevékenység szemléletes megismerésétől, az oktató által irányított gyakorláson át, az önállóan végzett tevékenységig.