Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=154053
MOB:2022/1
Szerzők:Nagy-Gál Anetta
Tárgyszavak:ÁPOLÓKÉPZÉS, EGYETEMI; GYAKORLATI; HALLGATÓK
Folyóirat:Nővér - 2022. 35. évf. 2. sz.
[https://elitmed.hu/kiadvanyaink/nover/archivum/ ]


  Területi gyakorlatok értékelése főiskolai ápolóhallgatók körében / Nagy-Gál Anetta
  Bibliogr.: p. 37. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.55608/nover.35.0008
  In: Nővér. - ISSN 0864-7003, eISSN 1588-1423. - 2022. 35. évf. 2. sz., p. 28-37. : ill.


A vizsgálat célja: A főiskolai ápolóhallgatók képzésében alapvető az elméleti és a gyakorlati képzés egyensúlyának kialakítása. A célkiűzés annak felmérése volt, hogy milyenek a hallgatók területi gyakorlatokon szerzett tapasztalatai, milyen problémákat jeleznek a képzés szakmai kompetenciákra felkészítésében lényeges szerepet játszó komponensben. Adatok és módszerek: A vizsgálati mintát a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karának ápolóképzésében részt vevő 3. és 4. évfolyamos hallgatói alkották (N=96 fő). Az adatgyűjtés módszere kvantitatív jellegű, online kérdőív kitöltésére épült, amelyben három nyitott kérdés formájában kvalitatív jellegű elemek is szerepeltek. Eredmények: A Likert-skálán mért állítások között az elmélet-gyakorlat egyensúlya, az oktatásban résztvevők szerepe, a gyakorlati feladatok elvégzésére fordított idő kapta mindkét évfolyamtól az alacsonyabb átlagos rangszámokat. A logisztikus regresszió alkalmas a gyakorlatról kialakított pozitív/ negatív benyomás bekövetkezési valószínűségének becslésére, több magyarázó változó együttes hatásaként. Következtetés: A területi gyakorlati képzésre vonatkozó problémák - egy előző (2009) vizsgálat eredményeihez képest - továbbra is megoldatlanok.  Kulcsszavak: területi gyakorlat értékelése, ápolóhallgatók